Karate volwassenen en jongeren

 

Maandag en Donderdag, 20.15-21.15 uur, Ichtusschool Dojo, Louis Davidstraat 103, Amsterdam Osdorp      

Dinsdag en Vrijdag, 20.15-21.15, Piramide basisschool Dojo, Amsterdam Noord, Aanmeldingen vooraf per mail voor Amsterdam Noord aub!!

Heb je een drukke baan? Last van een verminderd concentratievermogen? Zou u willen dat u wat fitter bent?

Karate maakt u fitter, weerbaarder en bezorgt u een betere conditie. Het bevordert uw concentratievermogen én verbetert uw coördinatie. Een betere balans tussen lichaam en geest. 

Geef uw carrière een boost en train karate!

Ga de uitdaging aan en meld u aan voor een gratis proefles.

De training bestaat uit een moderne realistische karateles, waarbij weinig kennis of ervaring van vechtsporten vereist is. Het voordeel van dit soort vechtsporten is dat als je de basisprincipes snel beheerst, je snel kan doorgroeien tot gevorderde. We staan voor karate 360. Dat wil zeggen dat we wel als basis shotokan karate voorstaan en uitgaan van een goede basis met bijbehorende techniek, waarna je als individu aan de slag gaat hiermee en meer een eigen vorm gaat geven hieraan. 360 graden staat voor alle windrichtingen die je op kan gaan in het karate waardoor karate minder statisch hoeft te zijn, zolang je Karate als vorm nog wel kan herkennen. 

Deelnemers (met name jeugd) worden niet op het hoofd geslagen en er wordt niet onnodig hard gespard, om blessures te vermijden. We moeten immers weer naar het werk morgen. 

We werken met basistechnieken, zelfverdedigingsvormen, kumite vormen, kata vormen, bunkai vormen, stootkussen trainingen en specifieke conditietrainingen. 

Bij Budo-Lifestyle staan doorzettingsvermogen, enthousiasme, respect voor elkaar, een positieve instelling en je eigen gestelde doelen centraal. Voor jongeren is Karate dé ideale uitlaatklep voor een overvloed aan energie en een manier om structuur en discipline aan te leren op een positieve fysieke en mentale manier.

De moderne karatestijl zal jongeren zeker aanspreken. Bij Budo-Lifestyle leren de jongeren dat het mentale gedeelte van vechtsport ook toepasbaar is in het dagelijks leven. Een aantal voorbeelden van deze leermomenten zijn:

  • Respect

  • Leren verliezen en winnen

  • Zelfbeheersing

  • Assertiviteit

  • Zelfvertrouwen

  • Discipline en structuur

  • Strategie/tactiek

  • Samenwerken

  • Eigen identiteit en stijl creëren

  • Flexibiliteit

  • Conditie